Blog

Mivel járjon munkába és miért? Ingázás kezdőknek

A munkabajárás nem kevés időnket és pénzünket veszi el naponta. Cikkünkben végigvesszük a különböző közlekedési formák előnyeit és hátrányait és hasznos tanácsokkal látjuk el az ingázás terén.

Az ingázás életünk részéve vált. Akár a külvárosban lakik, akár a belsőbb kerületekben, ritka eset a munkahely közelsége. Ez nem meglepő annak a munkaerőpiaci trendnek a tekintetében, mely szerint néhány évente érdemes munkahelyet váltani.

A városok belsőbb részein lakók kisebb távolságokat tesznek meg és kevesebb időt töltenek el az ingázással. A kertvárosba költözők és onnan naponta bejárók azonban akár napi több órát is eltöltenek, leginkább az autóban. Sokan kétségbe is vonják az utóbbi életformát. A leggyakkoribb érvek a kertvárosi családi házba költözés mellett a nyugalom, a kert zöldje, a kutyatartás lehetősége az udvaron. Ezeket az előnyöket az ingázás miatt elvesztett idő okán hétköznap nem vagy csak alig lehet élvezni.

Hasonlóan a bokszhoz, a napi munkábajárást sem érdemes eszetlenül végezni. Érdemes megfontolni és körültekintően kiválasztani közlekedési eszközünket.

Vegyük is sorra ezeket, a legpuritánabbtól a ledrágább opció felé haladva.

Gyaloglás, az ingázás alapeszköze

Magától értetődő. Hacsak nem nagyon szerencsés, kizárólag gyaloglással nem fog eljutni a munkahelyére. Leginkább más közlekedési formákkal együtt érvényesül.

Előnye

Olcsó, egészséges és környezetbarát.

Hátránya

Kis távolságok esetén megfelelő csak, nagy távolságoknál túl hosszú menetidő.

Futás

A villamosig, maximum. Bár ismerünk néhány elvetemült sportos alkatot, legyen őszinte magával: ha még felkelni sem tud időben, felejtse el a munkába futást.

Előnye

Gyors és egészséges

Hátránya

Fárasztó, tisztálkodást és átöltözést igényel a munkahelyen.

Kerékpár

A bicikli a munkába járás egyre népszerűbb eszköze. A bicikliutak számának és hosszának növekedésével egyre biztonságosabb is. Akár nagyobb távolságot is könnyedén megtehet vele, nem kell triatlonista edzettségi szinttel rendelkeznie, ugyanakkor minden egyes biciklivel megtett méter javítani fog állóképességén. Környezetbarát, nem szennyezi a levegőt. Ellene szól némileg a már feszegetett biztonság kérdése. A kerékpárútról gyakran le kell térni, az autókkal egy térben haladva a balesetveszély fokozott.

A Magyar Kerékpárosklub rendszeresen szervez biciklis reggeliket a munkábajáró drótszamarasoknak, ezzel buzdítva őket.

Előnye

Közepesen távoli úticélok is elérhetőek. Környezetbarát és egészséges.

Hátránya

Fokozott balesetveszély.

Tömegközlekedés

Tömegek olcsó vagy ha úgy tetszik, észszerű költségből megvalósítható közlekedési módja. Helyijárat, távolsági busz, villamos, troli, metró, kisföldalatti – bármelyik formáját is válassza, Budapesten havi 10,000 forintos fix összegért korlálanul igénybe  veheti.

Előnye

Megfizethető és akár gyors is lehet.

Hátránya

Nagy tömeg a reggeli és délutáni csúcsban, néha hangosan telefonáló és büdös utastársak, több megálló esetén hosszú menetidő, gyakori meghibásodás.

Motorkerékpár

Kétségtelenül a legvagányabb közlekedési forma, ha az ingázás szóba kerül. Gyors, hiszen a kocsisorok között is elfér és folytathatja útját. Legnagyobb hátránya a kiemelten magas balaesetveszély. A motor vagy robogó fajtájától erősen függ a fenntartási költség.

Előnye

Gyors, élvezetes, akár megfizethető is lehet.

Hátránya

Fokozottan balesetveszélyes.

Autó

Utoljára hagytuk az egyesek által főgonosznak, a lusták közlekedési eszközének tartott autót. Mérséklet vagy közepes forgalom esetén gyors közlekedési forma. Kényelmes és lehetővé teszi utastársak – napi szintén leginkább a gyerekek – szállítását. Hátránya a magas fenntartási költség, a dugók esetén megnövekedett menetidő és a levegőszennyezés magas mértéke.

Előnye

Gyors és kényelmes.

Hátránya

Drága és környezetszennyező.

Ön mivel jár munkába? Mennyi idejét veszi el naponta az ingázás? Várjuk hozzászólását!

Hogyan öltözködjön alkatának megfelelően és legyen boldogabb

Akár normál, akár testesebb alkat, sokat tehet azért, hogy öltözködése révén kiemelje előnyös részeit és tompítsa testének tökéletlenségeit. Mutatjuk hogyan.

A ruházat változtatása egyik alapvető és legegyszerűbb módszerünk arra, hogy gyorsan módosítsunk megjelenésünkön. A szabás, a szín, a minta mind olyan tényezők, amelyek hatására máshogy áll rajtunk a ruha.

Melyek azok a tudnivalók az öltözködés terén, amelyek segíthetnek a lehető legelőnyösebben kihasználni és mgmutatni testi adottságainkat?

A fekete rejt – az öltözködés terén is

Régi közhely, de mint minden általános igaszságnak, ennek is van alapja. Minden tárgy esetén igaz, hogy egy sötétebb színben kisebbnek tűnik. Nem véletlen, hogy falainkat sem feketére vagy sötét színűre festjük otthon, hiszen az összenyomja a teret.

Ha ön tehát túlsúlyos vagy kifejezetten kövér, érdemes a sötét színek mellett döntenie.

A fehér kövérít

Az előző pont után nem meglepő. A fehér és egyéb kifejezetten világos színek növelik a látható felületet, ezzel kiemelve testének méreteit. Kövérek, túlsúlyosok, ezt kerüljétek!

A csíkok művészete

Ez talán a leggyakrabban hallott elmélet. Mégis megemlítjük, hiszen az újszülöttnek minden vicc új, hátha fiatalabb olvasóink még nem találkoztak ezzel a tanáccsal.

Vízszintes csíkozás

A keresztben futó csíkok szélesebbnek láttatnak minket, mint amilyenek valójában vagyunk.

Ez előny vagy hátrány?

Testalkattól függ. Vékony alkat esetén kifejezetten ajánlott, túlsúlyososok ezt szintén kerüljék.

Függőleges csíkozás

Nem nehéz kitalálni az előző pont után, kinek ajánlott és kinek nem. Vékonyaknak nem ajánljuk, többletsúllyal rendelkezőknek viszont kifejezetten! A függőlegesen futó csíkok optikailag vékonyítanak.

Szintén előnyös választás lehet alacsony férfiaknak, akiket ránézésre megnyújt a függőleges csíkozás.

Slim  vagy skinny fit

Az öltözködés terén az egyik legelőnyösebb változást a test vonalát a normál szabású ruhákénál jobban követő szűkített fazon, azaz a slim fit megjelenése hozta el. Természetesen ezelőtt is lehetőség volt testreszabott ruhadarabok beszerzésére, de sokkal drágábban, jellemzően szabótól vagy varrónőtől.

A slim fit mellett megjelent a skinny fit is. A “vékonyka fazon” szókapcsolattal fordítható szabás teljesen rátapad a testre, nadrágoknál jellemző trend. Elsősorban fiataloknál, tizenéveseknél és huszas éveik elején járóknál hódít. 25 felett nem ajánljuk!

Ön elmúlt 40 és még mindig skiny fit nadrágokban tolja? Alig fér be az ajtón, de a fehér a kedvenc színe? Ossza meg velünk, várjuk hozzászólását!

Káros-e a pornó és csak a férfiak nézik-e

A pornó sokak szerint napjaink erkölcsi megrontója, az intim kapcsolatok aláásója. Tényleg az ördögtől való-e és mennyire káros, ha pornót nézünk?

Kis túlzással kétféle férfi létezik manapság: aki néz pornót, és aki nem vallja be. Kapcsolataink többsége rövid, a házasságkötések ideje – amely jobb esetben a rendszeres szexszel egyenlő – kitolódott. Röviden összefoglalva: aki nem hajtja rendszeresen a nőket, könnyen szex nélkül marad.

Mit tehet ilyenkor az egyszeri ember? Saját kezébe veszi a dolgokat, ehhez pedig vizuális támogatást keres. Itt jön képbe a pornó.

Mi is az a pornó?

Felnőtt szórakoztatás, felnőtt színészekkel – jobb esetben. Saját Oscar-díja is van a műfajnak, akkor ezek teljes értékű filmek?

Igen is meg nem is. Számtalan fajta létezik az igényesebbtől a durr bele  – in medias res – műalkotásokig. Egy dolog biztos: pornót nem azért nézünk, mert kíváncsiak vagyunk a cselekményre, hanem hogy szexuálisan kielégüljünk.

Csak férfiak nézik?

Bár nők sem szégyenkeznek a pornófilmek megtekintése miatt, a pornó rendszeres fogyasztói túlnyomórészt férfiak. A nők szexualitása kevésbé épít a látványra, sokkal inkább a tapintásra. Ez lehet az oka, hogy nem néznek  rendszeresen pornófilmet.

Káros-e a pornó?

Nehéz egyértelmű választ adni. Mint sok más területen, a mérték kérdése itt sem elhanyagolható. Hasonlóan az alkoholfogyasztáshoz, a rendszeresen, nagy mennyiségben fogyasztás nem javasolt.

Miért?

Mert eltérít a valóságtól. A pornó kapcsán sokszor elhangzik, hogy az nem a valódi szexualitást tükrözi. Alkalmas lehet fantáziáink kiélésére. A szájra vagy szájba élvezés például deviáns magatarásnak számít, és kevés hölgy engedi meg ezt partnerének. A pornófilmek többsége mégis ezzel a jelenettel zárul.

Egy lehetséges veszélyforrás tehát, ha a filmen látott szélsőséges szexuális magatartást a való életben szeretné lemásolni. A mérték itt is hasznos: egy-egy ötlet akár fel is lendítheti szexuális életét.

Egyes pszichológusok szerint a fentieknél sokkal problémásabb lehet az, hogy a pornófilmek révén fejünkben kettéválasztjuk a szexet és a személyt, akivel gyakoroljuk. Érthetőbben fogalmazva: az alkalmi szex fogalmának megszületésével egyesek szerint óhatatlanul a pszichopatikus irányba tolódunk el. Nem az adott személy érdekel minket, hanem a testi öröm, amit nyújthat nekünk. Ha csak azért mondunk bármit is a másik félnek, hogy végül ágyba bújhassunk vele. Akár egy szó sem lehet igaz abból, amivel szédítjük, ennek rengeteg guruja is van szerte az interneten.

Ön mit gondol, tényleg káros a pornó vagy csak az ultrakonzervatív nyugdíjasok hisztijéről van szó?

A boksz – agyatlan püfölés vagy a taktika győzelme az erő felett?

A boksz a nyers erő és az agyatlan erőszak sportja. Vagy mégsem? Cikkünkből kiderül, mennyi taktika is rejlik a felszín alatt.

A bokszolók dolga egyszerű: csak el kell találniuk az ellenfél fejét. Akinek előbb sikerül, az a győztes. Tényleg ennyire egyszerű volna?

Egyáltalán nem! Mégsem meglepő, ha Ön is erre a következtetésre jutott. Akár nagyon magas szintű, akár kifejezettem gyenge sportolókat látott a témában, kialakulhatott Önben az előző kép. A profi bokszolók krémje olyan magasszintű tudással rendelkezik, hogy mozdulataik könnyednek, automatikusnak tűnhetnek. Ettől akár azt a benyomást is kelthetik, hogy egy egyszerű műfajról van szó. A gyengébb sportolók esetén a meccseken sok „erőlködés” figyelhető meg, az átgondoltság hiányából vagy a végrehajtás pontatlanságából következően.

A boksz azonban számtalan, egymásnak néha ellentmondani látszó készséget követel meg. Gyorsaság, ütőerő, lábmunka, jó védekezés és támadás, utóbbiakra egyszerre is szükség lehet.

Ismerje meg a boksz eszköztárának sokszínűségét és garantáljuk, hogy más szemmel fog nézni erre a sportágra a jövőben!

A boksz kelléktára

Alapállás

Tisztázzuk is először, mit is jelent az alapállás. Röviden összefoglalva: az elöl lévő láb és kéz határozza meg. A normál vagy másnéven ortodox alapállásnál a bal láb és a bal kéz található elöl, ez a jobbkezesekre jellemző. A fordított alapállás – angol nyelvterületen „southpaw” vagy „unorthodox” – ennek pontosan a fordítottja, a jobb láb és a jobb kéz van elöl. Ritka esetben a versenyző mindkét alapállást egyformán fel tudja venni és sikeresen is tud bokszolni bennük.

Miért érdekes ez?

A leggyakoribb eset, ha mindkét versenyző normál alapállású, erre van felkészülve a legtöbb bokszoló. Ha felemás a társítás, az a meccs képére nagy kihatással van, ugyanis egy normál és egy fordított alapállású versenyző távol van egymástól, megnehezítve ezzel az akciókat. Két fordított alapállású bokszoló  – hasonlóan a két normál alapállású esetéhez – közel van egymáshoz, de sok fordított alapállású bokszoló nincs felkészülve a hasonló adottságú ellenfelekre, hiszen a legtöbben normál alapállásúak.

Magasság és karhossz

Milyen különbségeket eredményezhetnek a magasság és a kar hossza? Egy magas versenyző nehezebben védi a testét, jobban le kell „görnyednie”.

Na de miért ütné az ellenfél a testet, ha csak a fejütésért jár pont?

Egyrészt gyengíti a másik bunyóst, a testütés is fáj, sőt! Nem ritka, hogy egy testre mért ütés vet fájdalmas véget egy meccsnek. Cselezésnél is gyakran alkalmazott fogás: az ellenfél testütésnek látszó csapást indít, mely váratlanul mégis fejütésben végződik.

Védekezve támadás

A fejvesztve támadás sem megoldás, ilyenkor ugyanis kinyílik a támadó teste és védtelenné válik. A védekezve támadás a megoldás, mely egy sok tanulást igénylő és nehezen végrehajtható mozgásegyüttes.

Lábmunka

A ring sarkába szorítva vagy egyéb nehéz helyzetben kiváló eszköz lehet az elmozgás. Néha menekülésnek tűnhet, de itt is tudatos technikáról van szó.

Összekapaszkodás

A másik bokszolóval való összekapaszkodás szintén gyakori, bár szabálytalan lépésnek számít. Jellemzően a meggyengült fél alkalmazza, haszna kettős. Egyrészt megakadályozza az ellenfelet a támadásban, mert a felek túl közel vannak egymáshoz.  Másrészt a kapaszkodó bokszoló súlyt helyez a támadó ellenfélre, így fárasztja is azt. Elvileg több alkalmat követően büntetheti a bíró, a gyakorlatban erre nagyon ritkán kerül sor.

Egyszerű vagy nem a boksz mint sport? Döntse el Ön és ossza meg velünk véleményét a hozzászólásában!